Az autószerviz marketing alapjai

 

A marketing legfontosabb célja, hogy minél kevesebb pénzből, minél több konverzió, megvalósult javítás keletkezzen.

Ennek eléréséhez szükséges meghatározni, hogy

            mit hirdetünk?

            hogyan válasszuk ki a hirdetendő tevékenységet?

 

Ennek most két módszerét említenénk:

 

  1. ismerjük a körülöttünk lévő szervizeket, és olyan szolgáltatást szeretnénk nyújtani, amit más a környéken nem csinál:
    1. pl: a most divatos automata váltó olajcserét

ehhez szükséges a berendezés, az olaj, automata váltóval szerelt autók megfelelő száma a környéken. Ezekből az adatokból ki lehet számolni, hogy mennyi idő alatt mennyi eredményre lehet számítani ebből a tevékenységből?

 

    1. ugyanazt a tevékenységet, amit mások is kínálnak a környéken, izgalmasabban tálalva, kiegészítő szolgáltatással, kiszámíthatóbb árazással kínálva jutni ezekhez a munkákhoz.

 

  1. Ha már van kialakult szervizfolyamat, a munkafelvevők és a szerelők tudják a feladatukat, akkor olyan tevékenységeket hirdessen, ami rövid ideig tart és minimális az alkatrész igénye. Ezt hirdesse fix áron, fix idővel mindenkinek. Pl. futómú állítás: 3.900 Ft, fél óra alatt.  Ezeknek a kampány típusú javításoknak a konkurencia bosszantásán kívül az az értelme, hogy a beérkezett autók átvizsgáláson esnek át, erről készül azonnal egy ajánlat. Ha az ügyfél elfogadja, azonnal az előjegyzésbe kerül. Aki nem kéri, azoknak az ügyfeleknek is megszerezte az adatait , így ők később kaphatnak hírlevelet.

 

Ehhez van még egy bevált módszerünk. Írjon egy listát a szervizben lévő összes célszerszámról, műszerről, berendezésről, írja mellé, hogy ki ért hozzá, és milyen nyereséggel kalkulálható a tevékenység? Ezt követően gondolják végig, lehet-e ügyfélcsalogató kampányt készíteni a szolgáltatásból, kiknek szólhat, mennyiért tudják adni úgy, hogy ne legyen veszteséges a promóció?