A marketing legfontosabb célja, hogy minél kevesebb pénzből, minél több konverzió, megvalósult javítás keletkezzen.
Ennek eléréséhez szükséges meghatározni, hogy
- mit hirdetünk?
- hogyan válasszuk ki a hirdetendő tevékenységet?
Ennek most két módszerét említenénk:
- ismerjük a körülöttünk lévő szervizeket és olyan szolgáltatást szeretnénk nyújtani, amit más a környéken nem csinál:
Például: a most divatos automata váltó olajcserét, ehhez szükséges a berendezés, az olaj, automata váltóval szerelt autók megfelelő száma a környéken. Ezekből az adatokból ki lehet számolni, hogy mennyi idő alatt mennyi eredményre lehet számítani ebből a tevékenységből.
- ugyanazt a tevékenységet, amit mások is kínálnak a környéken, izgalmasabban tálalva, kiegészítő szolgáltatással, kiszámíthatóbb árazással kínálva jutni ezekhez a munkákhoz.
Ha már van kialakult szervizfolyamat, a munkafelvevők és a szerelők tudják a feladatukat, akkor olyan tevékenységeket hirdessen, ami rövid ideig tart és minimális az alkatrész igénye. Ezt hirdesse fix áron, fix idővel mindenkinek.
Pl: futómű állítás 3.900 Ft, fél óra alatt.
Ezeknek a kampány típusú javításoknak a konkurencia bosszantásán kívüli értelme, hogy a beérkezett autók átvizsgáláson esnek át, erről készül azonnal egy ajánlat. Ha az ügyfél elfogadja, azonnal előjegyzésbe kerül. Aki nem kéri, azoknak az ügyfeleknek is megszerezte az adatait, így ők később kaphatnak hírlevelet.
Ehhez van még egy bevált módszerünk. Írjon egy listát a szervizben lévő összes célszerszámról, műszerről, berendezésről, írja mellé, hogy ki ért hozzá és milyen nyereséggel kalkulálható a tevékenység? Ezt követően gondolják végig, lehet-e ügyfélcsalogató kampányt készíteni a szolgáltatásból, kiknek szólhat, mennyiért tudják adni úgy, hogy ne legyen veszteséges a promóció.